Niestety, taka polityka
doprowadziła mercedesa prawie do bankructwa. Początkowe założenie
koncernu było takie, aby produkować auta zupełnie bezawaryjne, takie,
które będą służyły jego właścicielowi jak najdłużej i nie będzie miał z
nimi żadnych problemów. Niestety, Mercedes nie wziął wtedy pod uwagę, że
tak naprawdę więcej można zarobić na serwisie auta, a nie na
produkowaniu super trwałych samochodów, które prawie wcale się nie
psują.
Na szczęście dla koncernu ekonomiści w
odpowiednim momencie ocknęli się i zupełnie zmieniono koncepcje. Tak
bardzo popularny mercedes okularnik jest zaprojektowany w taki sposób,
że ma się psuć. Generalnie wszystkie koncerny nastawiąją się teraz na
sprzedaż części oraz serwis, bo na tym da się zarobić więcej niż na
sprzedaży nowego auta. Co ciekawe, w samochodzie ma się psuć to, co jest
najdroższe i to, do czego naprawy wymagane są specjalistyczne
narzędzia, których nie posiadają zwykłe warsztaty samochodowe, tylko
autoryzowane serwisy ASO.
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego w
nowych samochodach np. wymiana żarówki jest bardzo skomplikowana (np. w
Renault Megane) i żeby to zrobić, trzeba jechać do serwisu? Dlaczego w
niektórych modelach BMW pasek rozrządu jest montowany od strony
sprzęgła? Wszystko to po to, aby zmusić ludzi do korzystania z
autoryzowanych serwisów. Dlaczego autorozywanych? Ponieważ małych
warsztatów często nie jest stać na kupno specjalistycznego sprzętu do
naprawy aut z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. Niestety, w
dzisiejszych czasach awaryjność auta się programuje, często tak, że ma
się nie psuć tylko w okresie gwarancyjnym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz