Początkowym etapem
produkcji opony, jest dokładne mieszanie surowców, z których naturalnie
powstanie opona. Surowce te to m.in. pigmenty, chemiczne środki, a także
guma). W niezwykle wysokiej temperaturze oraz pod ogromnym ciśnieniem,
dochodzi do połączenia wszystkich elementów. Ukończenie tego procesu,
oznacza przejście do dalszego przygotowywania opony.
Po opuszczeniu maszyny Banbury'ego (czyli
urządzenia, które kształtuje materiały z jakich postaje opona),
produkt, jaki został wytworzony, trafia do urządzeń rozdrabniających.
Urządzenia te, są specjalnie zaprojektowane, tak aby sporych rozmiarów
materiał, został dokładnie pocięty w pasy, odpowiedniej długości oraz
grubości. Musimy jeszcze wiedzieć, iż na tym etapie, powstają elementy opony, takie jak chociażby bieżniki czy boczne części.
Zakończenie procesu cięcia przyszłej
opony, na kawałki, powoduje, iż testuje się materiał, za pomocą
specjalnej drutówki. Drutówka, to przedmiot, który podobnie jak obręcz
koła, jest okrągły, ma stanowić pomoc na etapie produkcyjnym.
Nareszcie nadchodzi niezwykle ważny
element, procesu produkcji opony, a mianowicie odpowiednie
zabezpieczenie opony. Pokrywa się ją specjalnymi włókninami, a także
nakłada się specjalne zabezpieczenia, które będą chroniły oponę, przed
ścieraniem się, w momencie kiedy wejdzie ona w styczność, z obręczą
koła. Następnie dodaje się specjalne wzmocnienia, które ma na celu
chronić opony, przed rozbiciem, czy sprawiać, iż samochód będzie miał
większa przyczepność. Na zakończenie tego etapu, przygotowuje się
odpowiedni bieżnik. Proces ten odbywa się, podczas kompletnej
wulkanizacji opony, kiedy to specjalne urządzenia nadają ostateczny
kształt oponie. Jak doskonale wiadomo, w zależności od rodzaju opony,
bieżniki różnią się od siebie.
Zanim jednak gotowa opona trafi do
sklepów, musi przejść szereg testów. Wielkie koncerny, słynące ze swoich
oponiarskich wyrobów, jak tylko mogą, starają się testować produkowane
opony. Dochodzi nawet do sytuacji, iż wyrywkowo sprawdza się opony, za
pomocą promieni rentgena. Tego typu działania mają na celu, kompletne
sprawdzenie opony, nie tylko z wierzchu, ale również od środka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz