Sprężyny śrubowe, obok
opon, zawieszenia czy hamulców, spełniają niezwykle kluczową rolę,
podczas użytkowania pojazdów. Sprężyny tego rodzaju, winny być
produkowane przede wszystkim „na zimno”, gdyż tylko ten sposób
produkcji może zapewnić kompletną pewność wysokiej jakości. Sprężyna,
podczas procesu produkcyjnego, poddawana jest licznym zabiegom, mającym
na celu jej odpowiednie zahartowanie. Do tego typu czynności, używa się
przede wszystkim dwóch składników, a mianowicie krzemu oraz chromu.
Mieszanka tego typu, wykorzystana w drucie, który jest zalążkiem każdej
sprężyny śrubowej, powoduje niezwykłą moc powstałego produktu.
Oczywiście musimy wiedzieć skrótowo, jak przebiega ów proces. Drut
stalowy, o którym mowa powyżej, musi zostać włożony do specjalnej
maszyny zwijającej, gdzie w wyniku odpowiedniego zaprogramowania,
zostaje on zwinięty. Po osiągnięciu odpowiednich kształtów, podczas
procesu zwijania, przyszła sprężyna zostaje pocięta na równe kawałki.
Kolejnym etapem, jaki musi sprokurować producent sprężyn,
jest poddanie materiału obróbce cieplnej, w specjalnym piecu. Cieplna
obróbka, zachodząca w temperaturze zbliżonej do 500 °C, doprowadza do
zwiększenia sprężystości potencjalnej sprężyny. Szlifowanie, jest
kolejnym elementem, jaki ma dokończyć produkcję sprężyn. Dzięki temu,
wytwarzany produkt, może doskonale się zginać, a co za tym idzie, nabywa
on swoje pożądane właściwości.
Śrutowanie będzie ostatnim etapem, jaki
przeprowadza się w fabryce sprężyn i który ma spowodować, że nasza
sprężyna będzie odporna na potencjalne pęknięcia.
Mimo iż produkt został wytworzony, to
podlega on ostatecznej kontroli. Każdy producent sprężyn przeprowadza
losowo kontrole, produktów, które opuszczają jego fabrykę. Mimo iż w tej
branży są niezwykle zaostrzone przepisy, odnoszące się do jakości
produktów, to musimy wiedzieć, że nigdy nie ma pewność, iż dana
sprężyna, zamontowana w samochodzie będzie w 100% bezpieczna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz